Jedną z nich jest bez wątpienia publikacja komunikatu w katalogach firm. Są to celowo przygotowane strony internetowe, gdzie zamieszcza się krótkie opisy przedsiębiorstwa. Taka notka zawiera zazwyczaj informację, co firma oferuje oraz hiperłącze kierujący do witryny firmowej. Czasami wpis dopełniony jest także logo firmy czy też jego danymi kontaktowymi. Jeżeli zdecydujesz się na promocję w sieci warto zwrócić szczególną uwagę na katalog stron chociażby dlatego, że sporo z nich jest darmowych albo cena publikacji w nich notki informacyjnej to tylko kilka złotych. Dodatkową zaletą tego typu stron jest to, iż informacja o firmie trafia bezpośrednio do osoby, która jej szuka. Nie da się też zapomnieć, że katalog i internauci z chęcią odwiedzają katalogi stron, bo w bezproblemowy sposób znajdują tu właśnie to, czego pragną. Jeśli jednak firmie zależy na szerokiej akcji promocyjnej nie może wpisać wyłącznie kilku tekstów w katalogach, gdyż to niewiele da. Żeby akcja promocyjna bazująca na wpisach w katalogach okazała się wydajna powinny się one znaleźć w dziesiątkach a nawet tysiącach porównywalnych serwisów. Wprawdzie to sporo pracy, jednak warto umieszczać w katalogach swoje opisy, gdyż to się z pewnością dodatnio odbije na zwiększeniu liczby interesantów a za razem na dochodach firmy.