banner seokod.pl

Historia Porsche 911 E z 1968-1969 roku

Opublikowano: 4 tygodnie 2 godziny temu Autor: admin

giełda kalsyków

Porsche 911 E to model sportowego samochodu produkowanego przez Porsche AG w latach 1968-1969. Był to dopuszczalnie mniejszy, a jednocześnie tańszy wariant Porsche 911, dostępny w wersji coupe i targa. Samochód był wyposażony w silnik o pojemności 2,0 litra, w którym generowano ok. 120-140 KM (90-103 kW), co nie było wówczas na rynku nowością.

911 E wyróżniał się dość dosłownym, ale złożonym zestawem funkcji technicznych, który wynosił m.in.: dziesięciocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,2 litra, trzywahaczową ramę, wentylator chłodnicy przenoszony z przodu za pomocą paska, pięć biegów, wsparcie zawieszenia tylnego, układ wydechowy z dwóch rur, a także hamulce tarczowe z tyłu.

Uzyskany wynik: 180 KM (134 kW) mocy maksymalnej i 186 Nm momentu obrotowego, sprawił, że model 911 E stał się bardziej atrakcyjny dla klientów, którzy stawiali na kompromis między mocą a wysokimi osiągami. Jak wszystkie modele Porsche, 911 E był również wyposażony w system hamulcowy z pedałem gazu, co zdecydowanie ułatwiało jazdę, szczególnie w trudnych warunkach pogodowych.

Kiedy model 911 E pojawił się po raz pierwszy na rynku, zyskał wielu wielbicieli. Na przestrzeni lat model ten ulegał modernizacji i poprawkom, ale zachował swój charakterystyczny wygląd. Przyciągał miłośników Porsche ze względu na niski poziom hałasu, dość dobre osiągi i wygodę jazdy. Model 911 E trafił do ponad 24 000 osób w Stanach Zjednoczonych oraz do niemal takiej samej liczby klientów na innych rynkach.

Po wycofaniu modelu 911 E z rynku w 1969 r., wkrótce pojawiły się nowe modele samochodów Porsche, które zaczęły gromadzić wokół siebie wielbicieli. Po roku 1969 model 911 E został zastąpiony przez model 911 S (Special), który miał wyższą wydajność, co do mocy silnika i osiągów. Najnowszy model Porsche 911, który ma obecnie do dyspozycji klienci z całego świata, to model Carrera 4S z 2,9-litrowym silnikiem turbo w układzie RWD, który generuje 450 KM mocy maksymalnej (331 kW).

Porsche 911 E po dziś dzień pozostaje jednym z najbardziej imponujących i wyjątkowych samochodów sportowych na świecie. Jego sportowe, klasyczne wzornictwo i doskonała wydajność nadal dają mu przewagę nad wieloma nowoczesnymi samochodami. Przede wszystkim jednak przyciąga on uwagę miłośników Porsche ze względu na swoją niedoścignioną historię.